Οι δύο αυτοί ευνοημένοι ακτοπλόοι της υπουργίας του ξερόλα αλλά "δενκανωτίποτα" Μανώλη Κεφαλογιάννη, μοιράζονταν το 70% του «φιλέτου» των επιδοτήσεων στις άγονες γραμμές.
Σήμερα έχουν παροπλιστεί από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και ξεσπούν εναντίον της πολιτικής της κυβέρνησης που οδηγεί σε μονοπωλιακές καταστάσεις στο Αιγαίο.
Οι δύο εφοπλιστές βγήκαν κερδισμένοι από την πολιτική του τότε υπουργού. Μάλιστα ο Αγούδημος που έχει την GA Ferries, έβαψε με γαλάζιο και μπλε χρώμα τα πλαϊνά τοιχώματα των πλοίων του, θυμίζοντας έντονα τη…σημαία της Νέας Δημοκρατίας. Μόνο ο πυρσός λείπει!
Τι είχε συμβεί; Ο τεράστιος οσφυοκάμπτης Κεφαλογιάννης προχώρησε τότε στην κατάργηση του ορίου ηλικίας των 35 ετών για την απόσυρση των καραβιών από τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα απελευθέρωσε τα ναύλα. Δηλαδή κατήργησε το πλαφόν της ανώτατης τιμής στη λεγόμενη μέχρι τότε «οικονομική θέση» δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αυξάνουν όσο θέλουν τα εισιτήρια στα πλοία τους.
Οι δύο ακτοπλόοι είχαν διπλό κέρδος. Αύξησαν τα εισιτήρια των πλοίων που είχε δρομολογημένα, ενώ επέστρεψαν στα δρομολόγια δύο μεγάλης ηλικίας καράβια του κ. Αγούδημου που είχαν ακινητοποιηθεί γιατί με βάση το νόμο Παπουτσή προβλεπόταν η αποδρομολόγηση τους 35 χρόνια μετά τη ναυπήγηση τους… Τα πλεούμενα φέρετρα.
Από την άλλη πλευρά ο Μανούσης που έχει την Σάος, είδε ανοικτό το πεδίο των επιδοτήσεων και επεκτάθηκε αγοράζοντας παλιάς τεχνολογίας καράβια (σαπάκια) που δρομολόγησε στις άγονες γραμμές.
Συνέπεια αυτής της πολιτικής ήταν, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας Απόστολος Βεντούρης, οι εταιρείες των Αγούδημου -Μανούση να πάρουν σχεδόν το 70% της «πίτας» των επιδοτήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ
Όμως, το περασμένο καλοκαίρι ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τους κατ΄επάγγελμα επιδοτούμενους.
Η αρχή έγινε με τη Σάος η οποία άρχισε να χάνει διαγωνισμούς και επιδοτήσεις που κατέληγαν σε ανταγωνίστρια εταιρεία. Ήταν η ώρα του άλλου μεγάλου πολιτικού, του Αριστοτέλη Παυλίδη. Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με τον Μανούση, στενός συνεργάτης του τότε υπουργού Αιγαίου του απέσπασε σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ για να πάρει τους διαγωνισμούς για τις επιδοτήσεις στις άγονες γραμμές. Ήδη την υπόθεση διερευνά η Δικαιοσύνη αναζητώντας ακόμα και ευθύνες του πρώην Υπουργού, ο οποίος ωστόσο είναι γαντζωμένος στην έδρα του και ελπίζει σε γρήγορες εθνικές εκλογές για να παραγραφούν τα σχεδόν βέβαια αδικήματά του. Ο δειλός Καραμανλής δεν τολμά φυσικά να τον αποβάλλει από το κόμμα, καθώς θα χάσει την δεδηλωμένη πλειοψηφία των εδρών του στην βουλή. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα για έναν, ούτως ή άλλως, αδρανή πρωθυπουργό.
Η συνέχεια είναι πολύ χειρότερη γενικά για την ακτοπλοΐα. Άλλαξε ο τρόπος επιδότησης των πλοίων και έγιναν πιο αυστηρές οι προϋποθέσεις του νόμου με αποτέλεσμα να μην έχουν εισπραχθεί επιδοτήσεις ακόμα και για δρομολόγια που έγιναν πριν από οκτώ μήνες.
Στη δίνη της υπόθεσης Μανούση-Παυλίδη και του νέου συστήματος επιδοτήσεων, κόπηκαν και οι επιδοτήσεις στην εταιρεία του Αγούδημου.
Η Σάος βρέθηκε με ένα δρομολογημένο καράβι από τα πέντε που είχε κυρίως σε επιδοτούμενες γραμμές. Τα υπόλοιπα έδεσαν καθώς καθυστερούσε επί μήνες την καταβολή των δεδουλευμένων στους ναυτικούς, ενώ παράλληλα τρέχουν και οι εισφορές στο ΝΑΤ.
Προβληματική είναι πια και η GA Ferries. Απλήρωτοι ναυτικοί, αδυναμία πληρωμής των καυσίμων για τα ταξίδια. Το ένα ανεκτέλεστο δρομολόγιο μετά το άλλο μέχρι που έδεσε την περασμένη εβδομάδα τα πλοία του ο Αγούδημος. Κήρυξε τον πόλεμο στον Καραμανλή και την ανίκανη κυβέρνησή του; Ο χρόνος θα δείξει, αν η κίνηση του αυτή είναι απλά μοχλός πίεσης ή θα βρεθούν στο δρόμο 700 ναυτικοί
(ευχαριστώ τον "αρουραίο του λιμανιού" για τις πληροφορίες)
apateones einai oloi tous, de vgazeis akri file moy
ΑπάντησηΔιαγραφή